NODIGE DOCUMENTEN VOOR DE INSCHRIJVING VOOR SOCIALE HUISVESTING

1) Uw identiteitskaart met gekende pincode

Er is een kopie (van voor- en ommezijde) van de identiteitskaart van alle inwonenden (volwassenen en kinderen) nodig bij de inschrijving voor sociale huisvesting.
Heeft u nog geen identiteitskaart voor uw kinderen? Dan is het ISI+ kaart voldoende.

Er kan ook met uw identiteitsgegevens moeten worden ingelogd om bepaalde gegevens op te vragen. Dit kan met uw identiteitskaart of via de app Itsme.
Kent u uw pincode niet? Vraag dan een nieuwe aan bij uw gemeente- of stadhuis.

 

2)  Uw meest recente aanslagbiljet van de personenbelasting

U kunt uw meest recente aanslagbiljet op papier gekregen hebben, maar u kunt dit ook steeds digitaal raadplegen.

Dit document is nodig om aan de hand van uw gezamenlijk belastbaar inkomen te bepalen.

HOE DIGITAAL RAADPLEGEN?

3) Attest van invaliditeit

Indien u (of een inwonende) een attest heeft van invaliditeit van minstens 66% kan deze bij de aanvraag voor sociale huisvesting zorgen dat u iets hoger op de lijst terechtkomt.

Graag het origineel meebrengen, tijdens uw afspraak zal hier een kopie van worden genomen.

Onderstaand kunt u een voorbeeld zien van zo’n attest. De ene werd verkregen via het FOD, de andere via de mutualiteit.
Er is slechts één document nodig.

4) Alle meerderjarigen

Aangezien alle documenten door alle meerderjarigen moeten worden ondertekend alvorens deze kunnen worden verzonden, vragen we indien mogelijk samen naar de afspraak te komen.